torsdag 16 augusti 2012

Morgonrutiner

För mig är morgonrutinen mycket viktig. Direkt den går annorlunda så får det oftast grymma (nästan fatala) följder. Endera är jag sur och arg mestadels av dagen eller så har jag så ont i magen att jag är butter på grund av det. Eller det värsta tänkbara scenariot...om jag försover mig och inte hinner äta.... fydå. Kan inte förstå hur jag förr i tonåren inte åt morgonmål. Jag äter alltid två äggsmörgåsar och ibland jugurt eller en frukt till morgonmål och har nu börjat märka att det är för lite, är hungrig redan innan lunchtid. Måste börja äta mer på morgonen. 

En av mina morgonrutiner är som sagt att äta ägg på minihiilari smörgås. Att koka ett ägg låter ju inte så svårt eller hur? Men när man just har flyttat, men inte flyttat allt så är det mycket svårare än vad man kan tro. Igår trodde jag att jag hade tagit hit allt för ett ultimat morgonmål. I morse vaknade jag upp med ett ryck av fasa då jag insåg att jag förhelvete glömt både saltet (man kan inte äta ägg utan salt...) OCH kastrullen. Hur hade jag som tänkt koka äggen? Eftersom morgonrutinen för mig är viktig så hade jag förstås inget annat val än att cykla till gamla lägenheten (tog ca 7minuter) för att hämta kastrull och salt. 

Det var en ganska intressant cykelfärd där en 04:55 på morgonen. Såg inte en enda människa men 5 kaniner/harar och en igelkott. Kristian kom sig iväg till jobbet på samma gång. 

NU tror jag att jag har allting för att koka två ägg. 



Känns fortfarande lite som att vi bor på ett hotell. Här är så nytt och fint och vitt doftar också fortfarande nytt. Helt underbart att vakna och se vattnet. Idag skall vi flytta resten av sakerna. Skall börja packa upp lite här nu på morgonen innan jag skall till jobbet. Kläderna iallafall. 

Jag har på känn av att här bor mycket trevligt folk. Det är som antal grannar jag hälsat på i stan: typ 2. Antal grannar jag hälsat på efter en halv dag här: typ 10, och alla var glada och hade söta hundar och sånt. 

iiiih! Jag är så glad :D 

Inga kommentarer: