onsdag 8 december 2010

Fånig lista!

Snodde denna lista från en blogg jag just smygläste (;

Du heter: Sofia

Smeknamn: Sof brukar kristan kalla mej, i lågstadiet kallades jag soffi en kort tid, men på grund av att jag hatar detta smeknamn och många andra sofia kallades soffi så rann det ut i sanden ganska fort.


Låt som när du är ledsen sörjer till? När jag gick i högstadiet och var broken hearted så skickade en kompis låten "cry" av lasgo åt mej. Jag minns att jag satt och lipade till den i några dagar till jag kom över mina sorger ;) hahahaha fittigt liv som typ 15åring.


Beroende av: min pojkvän mina vänner och god mat! :D


Vad tror folk om dig? Troligen att jag är lite småkorkad och alltid drar otroligt dåliga skämt!


Stämmer det? Yes sir!


Vad får du oftast komplimanger för? Mitt hår kanske.


Hur imponerar man på dig? Med att vara sig själv, ha dålig humor, och att förstå min dåliga humor! :D


Brukar du skratta för dig själv? hahaha, jo alltför ofta.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Ett sms på finska från jobbet angående lördagens jobbtider...inget roligt alltså.


Har du haft sex idag: Alltså mina släktingar läser min blogg? vad är detta för fråga? ;) höhö


Hur svarar du i mobilen: Om det är nån jag inte känner så typ "hallå eller Sofia", om det är nån jag känner så kan det vara vad som helst för töntigt.


Vem ringde du senast?: fammo


Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det passar bra att jag kommer dit klockan 11.


Antal timmar sömn inatt: typ 10


Sov du ensam: nej, jag sov med Kristian.


Hur känner du dig nu: trött, lat och har ångest över skolarbete som jag inte orkar göra.


Vanligaste färg på dina kläder: svart tror jag.. ganska tråkigt, men det är alltid stilrent.

Vad tycker du om fötter: De ser underliga ut. Men kan vara ganska söta med fint nagellack på! Kristian har btw de mjukaste bebisfötter man kan ha? Manligt? njaaaa, men ganska gulligt :D Jag som har gått i redskapsjumppa många år när jag var yngre har då igen ganska hårda fötter, så jo, jag är lite avundsjuk.


Vad saknar du: Mina kompisar som envisas med att flytta långt bort :( :D Och mina släktingar i helsingfors och stockholm.


Hade du en bra kväll igår: Jo, det hade jag nog.


Favorit dryck på morgonen: Just nu GLÖGG! som jag dricker hela tiden, annars te eller juice. (försöker sluta dricka kaffe)


När brukar du oftast gå och lägga dig: För sent.


Är du blyg?: Nej, bara i vissa sammanhang...vilket jag hatar då det händer. Jag börjar säga massa underliga saker utan någon vettig orsak? Eller så glömmer jag helt bort vad jag skall säga. helt sjukt!


Sysslar du med någon idrott: njaa, jag tycker om att springa, även om det inte händer så ofta någåmera. Och så trampar ja på min trampmaskin.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag vet inte...kanske?


Har du spytt offentligt: Haha, jo!


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: hahahaha, dum fråga! Jag skulle lätt dra hem snyggast bruden i stan :D


Är du nöjd med ditt liv: Jo, just nu är jag ganska nöjd! Mina extra bulla-kilon bort bara så skulle de va helt prima! Att jobba på othello är inte bra för kroppsformen... :|


Är du bortskämd: Kanske lite ibland (; (av Kristian)


Vad gör du i morgon: Julpyntar hos fammo och skriver hemtent. Kanske hinner klämma in en träff med Anna.


Vad är det värsta du vet?: Spindlar med långa ben, spinnmal (dedär vita äckliga som kommer på häggar på sommaren), lever, saltgurka, och personer som vänder kappan efter vinden...otroligt irriterande.


Har du bra vänner och äkta vänskap?: Jo, några sådana har jag nog.


Vad är det finaste du fått?: När jag var liten fick jag en tavla av en skyddsängel av pappa (troligen för att jag var rädd för nåt och för att vi hade bråkat) den fick hänga över min säng, och det hjälpte faktiskt när jag var lite rädd på natten. (och så Kristian förstås :D)


Du samlar på: Idiotiska tankar i min hjärna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Nån kompis eller kristian, men om det riktigt krisar så ringer jag nog mamsi :D


När grät du senast: Idag....jag slog huvudet i väggen xDD hahahaha (nu uppstod en av dedär situationerna när jag skrattar för mej själv) jag menar hur jävla puckad är man inte om man hoppar in i en vägg? De mest ironiska är att Kristian gjorde samma sak bara för några veckor sedan... dessutom samma vägg :D hahahahahaha


Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en bil som jag faktiskt vågar köra, några ton skor,kläder,smink, och assesoarer. Och så skulle jag resa!


Vill du gifta dig: Jodå


Vill du ha barn:jag älskar barn! så jo, jag vill gärna ha barn så länge jag ännu är ung.


Är du musikalisk?: Nå... hur skall jag förklara detta...jag kan faktiskt till en viss grad spela piano. Sjunga tycker jag om att göra, hur det låter är en annan sak (;


Vad dricker du helst när du är törstig: Juice eller vatten.


Bor dina föräldrar tillsammans: Jopp!


Har du någon gång gråtit dej till sömns: jees


Biter du på naglarna: Nej. behöver inte... mina är så jävla sköra så de går av helt av sig själv..... murr.

1 kommentar: