tisdag 21 december 2010

Broccolisoppa!


Broccolisoppa är nåt av det bästa jag vet! Tyvärr så hände de en liten incident med insekter i min broccoli som har gjort att jag inte längre ens kan röra i grönsaken. Vilket jag sörjer enormt:( Nå vetja den dagen ännu kommer då jag kan laga denna mumsiga soppa igen.

Men för ni som ännu vågar äta broccoli så här är bästa bästa receptet på broccolisoppa! Det är en blandning av en soppa jag en gång åt hos Sara G, internetrecept och så mina och kristians egna påhitt.

1-2 st Broccolin
1 burk creme fraiche
1 burk matlagningsgrädde
1 grönsaksbuljongstärning
1-3 klyftor vitlök
vitpeppar
svartpeppar
lite chili
salt
riven ost

Bryt broccolin i mindre bitar och koka sedan tills de är mjuka. Sätt broccolibitarna och vitlöken i en mixer och mixa tills det är en pure. Sedan lägger man allt i en kastrull och i med grädden och creme fraichen och buljongen. sen får man krydda och smaka av hur man vill ha det.
Riv på vanligt ost innan du ska äta det. skitgott!

Inga kommentarer: