tisdag 31 augusti 2010

Back to school!

Nu är jag tillbaka på skolbänken! Spännande och roligt. Har idag gått igenom så mycket olika saker och fått så mycket information och papper så hela hjärnan snurrar...men på ett bra sätt. Har klarat av två dagar i skolan nu utan värre studieångest och motivationsbrist! Känner mig faktiskt riktigt motiverad nu! Fick också veta att man tillochmed har chans att kunna arbeta som barnträdgårdslärare om man väljer rätt kurser. coolt! (jag studerar ju alltså till socionom)
Känns konstigt att jag..den skoltrötta sofia som brukar ha en tendens att somna sittande i en pulpet, faktiskt ser framemot att studera. Även om denna känsla trolige bara varar i nån vecka så är det ju iallafall bättre än ingenting ;) hahaha!

Nu funkar inte facebook...shitshitshit...känner paniken komma...! Nånej :D Jag skojade bara!

PUH, nu funkar det igen...! Hahaha.

Idag skall jag umgås med mina tjejer, möjligtvis en sväng till ollis om jag har orken och pengar! Imorgon är det back to school party på fontana, det ser jag framemot. Yey!

Nu mina kära vänner, så skall jag kolla om jag har någå pengar överhuvudtaget. HEJPS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej, vad har du gått innan du sökte till socionom? var det svårt att slippa in? :)

Sofia Troberg sa...

Jag har gått i övningskolans gymnasie ! Sedan jobbade jag i två år som personlig assistent på dagis, så jag hade ju det till min fördel så jag sökte in. Det var jättemånga sökande iår, så jag hade nog tur som slapp in. :)