söndag 14 april 2013

En otrolig söndag!

Äntligen är jag hemma och får ligga ner i sängen och ta det lugnt! Vi har haft en fullspäckad dag med både roliga saker och mindre trevliga incidenter. Jag vaknade typ sådär 7 tiden som jag gör varje jäkla helg, med huvudvärk dessutom. Dock var det mitt eget fel eftersom jag kvällen innan hade dränkt håret med babyolja för att det skulle bli mjukt och fint, och jag får huvudvärk av starka dofter jag inte är van vid. Nåja efter duschen och morgonmål och alla andra nödvändiga morgonsysslor så satte vi oss i bilen och brummade iväg till Tölby där Kristian sa att vi skulle "skruva loss två skruvar på hans bil och sen fara hem". Nåja, alla flickvänner till biltokiga karar vet vad jag talar om då jag säger att det kanske nog inte bara var "två skruvar" som skulle loss utan det var två skruvar i varje ända av två olika del-jävlar. DE E 8 SKRUVAR! Plus 4 skruvar per hjul som skulle tas bort först (och läggas tillbaka ofc.) DÄR E 16 SKRUVAR TILL! 16 + 8 ÄR 24! DE E LITE MER ÄN 2 SKRUVAR! JUMA! Hahaha, nämen skämt åsido så nu har jag iallafall lärt mig hur man skruvar en krängningshämmare. ( JUST DE MAMMA, NU KAN JAG OCKSÅ!) 

Här är en söt bild på min mekar-kar som inte allt för sällan hittar under en bil med skiftnyckeln i högsta hugg. (OKOK de heter ringnyckel den som finns med på bilden.....)
Efter att vi äntligen kommit oss hem så var det min tur att välja vad vi skulle göra. Jag valde lätt lunch på balkongen. 
Rödlöken älskar mig, tihi!

 Sedan sov.. ehum, solade vi på balkongen efter maten i nån timme. (Haha otroligt mystisk "hej jag är bara huvu och bröst" - bild jag har tagit på mig själv ) 
Kristian tyckte det var nödvändigt med mössa i de typ 45 graderna vi hade på balkongen idag. Haha, nämen  kläderna åkte nog av sen då vi solade. Vi stansade dessutom upp lite spetsgardiner på balkongen i hopp om att det skall svalka lite och minska insynen till vår balkong. Det är nackdelen med att ha glas från golv till tak, alla som går förbi ser allt vad man gör.


Sedan for vi till Minimani och köpte lite kött och sånt smått och gott. Vi for till karperö för att inleda grill-säsongen.
 Där var det full vinter ännu med snö på gården, men det stoppade inte oss. Vi lagade som vanligt mat åt ett helt kompani istället för åt 2 pers. Nåja, bra jag får ta med det till praktiken i morgon. 

 BIFFSS!!!
 Efter maten gick vi ut på isen och Kristian den smarte tyckte det var en superb ide att ta med en yxa och hacka några små söta hål. Det slutade med att han blev genomblöt utan att ens lyckas få hål på själva isen.
 Mycket flödvatten på isen. 
När vi äntligen var på väg hem, släckt grillen och packat alla saker så hinner vi bara sätta oss i bilen och upptäcka att vi har punka. Hallelujah! Som tur hade Kristian ett punka-fix-spray som gjorde att vi slapp till en bensinstation. Men läckan var för stor så vi fick illa kvickt köra till Tölby och byta till sommarringar. SÅ NU FÅR SNÖN OCH MINUSGRADER LOV ATT HÅLLA SIG BORTA! OK? BRA!

Inga kommentarer: