fredag 12 april 2013

Eld och lågor

Voi P. Igår hade jag en bra dag med praktik och gym och sedan hämtade vi en mumsig Hesburger sallad. Och vad händer? Jo jag hinner bara äta halva salladen sedan börjar jag må helt fruktansvärt illa. Vet inte om det var salladens fel eller magsjuka? Iallafall blir det nog ingen mer burgers-sallad för mig på länge. Fydå.
Just nu ligger jag under täcket och mesar över att Kristian tvingades fara till skolan i 2 timmar å lämnar stackars sjuk-mig här ensam å illamående. yhy-yhy! Jag är så arg för att jag blev sjuk just nu, var mycket intressant jag skulle göra idag på praktiken och mycket efteråt.

Nåja, snart kommer han förhoppningsvis hem med Jaffa och nötter. Jaffa skall man alltid dricka då man är sjuk, det har mamma sagt. Jag tror stenhårt på att det gör en frisk och inte bara är en bra metod för föräldrar att få i sitt spyende barn vätska och socker (; fniss



Inatt har det brunnit i centrum (som säkert ingen har missat). Club 25 på rådhusgatan brann ner till grunden. Tur att jag inte bor i stan mera. Paniken jag skulle ha fått av att vakna upp och hela lägenheten skulle ha luktat rök. De då plus illamående från förr skulle inte ha varit en bra kombination. Hemskt synd att så gammalt hus skall brinna ner, hoppas verkligen att ingen kom till skada i branden.

När jag var liten blev jag helt hysterisk då det brann någonstans. Jag minns varje brand som bröt ut i närheten av Dragnäsbäck. När det brann bredvid siwa och jag stod i vikinga lågstadiets fönster och såg på rökmolnet, alla pratade om att där fanns en bensinstation som kunde explodera, jag var livrädd. Sen brann det två hus riktigt nära oss och en fabrik. Jag vågade inte ens åka och titta på branden utan jag minns att jag en gång till och med satt hemma och styrde Vasas kamera-kanal (som man kunde ringa in till och styra via telefonen) bara så jag kunde se på hemifrån där jag var säker.

Sedan lyckades våra villagrannar också tutta eld på sitt hus och det gjorde ju inte min rädsla bättre precis.

Nåja, som sagt är jag glad över att bo i Sunnanvik idag och varken höra, se eller känna nån röklukt.

Nu skall jag sätta på någon sjuk-film och fortsätta ligga under täcket och kurera mig.

Inga kommentarer: