tisdag 6 november 2012

Troll-look

I helgen klädde jag ut mig till ett troll. Tänkte skriva ner vad jag använde mig av så jag minns till nästa gång jag får för mig att vara troll. (och/eller ifall någon annan är intresserad eller vill ha ideér till någon maskerad)

- Björn Axéns volume master i hela håret. (Jo tog länge och armen dog...) 
- Osis volym puder ( i hårbottnen)
- Volymborste i svinborst från kicks ( volymen blir ännu större ifall man borstar igenom håret och inte bara tuperar) 
- Rosa hårspray från fantoy ( satt bara i topparna, dip-dye style) 
- BB cream från Garnier som bas i ansiktet.
- Concealer från Dior (kring ögonen och lite vid näsan)
- typ 5 kg rouge (använde mig av ett solpuder från dermoshop)
- Mörkbrun ögonbrynspenna (till ögonbryn och fejk-fräknar)
- Elisabeth Ardens eight hour cream (satt jättelite på ögonbrynen för att forma dem troll-buskigare med en liten borste) 
- Beige ögonskugga från M.A.C
- Största lösögonfransarna jag hittade på seppälä. 
- Mascara på underfransarna (Diors blackout)
- Orange Läppstift som skär sig med håret ( Färgen "Dare" från make up store) 



- Vit "kara" skjorta från H&M. (Hittade på rea)
- Hängslor också från H&M
- Bruna shorts med hög midja (gamla från H&M)
- Svans som mamma gjort av gamla strumpbyxor och en gammal krage från en gammal jacka.
- svarta strumpbyxor.

Tror de va de.

Inga kommentarer: