måndag 19 november 2012

Avocado-mums.

Just nu håller jag på att föräta mig på avocado och grynost så idag bestämde jag mig att laga en lyxigare variant. I denna är det citronolivolja, svartpeppar räkor och majonnäs.


Idag har verkligen inte varit min dag. Var trött och små-sur redan från morgonen. Första föreläsningen var engelska. Min hjärna gjorde en total blackout. Jag skulle i en helt simpel uppgift berätta om dagvård på engelska (något som jag vid det här laget borde kunna som rinnande vatten) till mina kompisar och jag fick inte fram ett ord. Helt hjärnblockad. Drog slutsatsen i att jag var för trött för att tala överhuvudtaget. Men konstigt hur ens hjärna bara totalvägrar ibland. Fastän det är enkla små saker.

Sedan började jag huttra och ögon började bränna så jag blev rädd det var feber igen så jag tog en finrexin. På nästa föreläsning satt jag snällt och sörplade på min varma medicin och lyssnade på föreläsaren (inte alls spelade angrybirds) och mittiallt så slog luftstrupen igen. Fick ingen luft och fick lov att hostandes och tårögd springa ut ur klassrummet i jakt på en wc. Har haft detta sedan jag var liten. ibland när jag varit sjuk eller håller på att bli sjuk så slår de mitt i allt bara lock för en kort sekund och ögonen sprutar som bara den och halsen sväller igen.  Någon annan som har fått dessa "attacker"?! Det är obehagligt. Efter detta var jag helt blek i ansiktet och röd i ögonen och fick nog konstatera att jag nog hade fått feber igen.

Sedan lyckades jag senare på föreläsningen dessutom ladda ner ett nytt spel till telefonen (alltså ett då i lärande syfte, inte alls något med en jellyfish som flyger). Nåja iallafall så ville min telefon inte hållas på ljudlöst så när jag satt på spelet tjöt det förstås i hela klassen...

Nåja, nu har jag ätit mumsig avocado och sovit i några timmar så världen känns nu lite lättare igen.

Inga kommentarer: