fredag 15 juni 2012

Otursdag

Idag har jag haft en så att säga mindre lyckad dag. Varför? Det skall jag berätta nu....

Min morgon började helt okej med äggsmörgås och himym. Sedan började det dala neråt...

- Fick brottomt till jobbet
- Skulle ta min lunch ur kylskåpet och ut föll en burk med gräddfilsås som förstås landade först i kylskåpet och sedan på golvet och for ut över hela jävla köket inklusive mina ben. Kunde ju inte lämna sörjan att börja lukta i köket och förstöra väggar och golv så jag tvingades städa upp och blev försenad.
- Väl ute vid cykel förrådet upptäckte jag att nyckeln inte fanns i nyckelknippan. Fick panik och tänkte börja tjuta. Till slut fann jag den såklart i jackfickan. Tur i oturen jo.
- Cyklade så fort jag kunde till jobbet (as in från sandviken till brändö på typ 5 min...)
- Cykeln blev typ helt förstörd och började låta konstigt.
- Kom försent till jobbet.
- Var så svettig så jag såg ut som en våt tomat när jag skulle betjäna kunder.
- Sedan när jag väl skulle äta min lunch så svämmade den över i micron och micron blev full av soppa.
-...som jag såklart hällde hälften av på golvet i mitt försök att städa upp det.
- Sedan råkade jag smeta sylt över halva tröjan....
- Sedan råkade jag doppa lite kläder i wcbyttan. (som tur före jag varit där)
- Sedan när jag skulle föra ut roskisen så sprack plastpåsen och allt föll ut på marken. (detta hände 2 gånger efter varandra)
- När jag sedan skulle låsa upp cykeln och fara hem så klämde jag fingret i låset så jag har ett fint rött märke på handen.
- När jag väl kom hem så ringde kristian och sa att han bara skulle handla snabbt och sedan komma hem.... det tog över två timmar och hans telefon var av. Vilket betydde att jag blev orolig as fuck....

Som tur hade han med sig mat då han äntligen kom hem! Vilket också var orsaken att han var sen.... vilket jävla ställe som det tar det över en timme på att få färdig lite nudlar å kött. (som dessutom var en liten klick på bottnen av en stor take away låda) Om vi tyckte det smakade bra? Nä.

Som grädde på moset så har jag ännu massa jäkla skolarbeten som jag måste få färdiga idag. Awesome day.....

Här kommer några random bilder på random humla som sitter på en random blomma.



2 kommentarer:

Daniel sa...

wow, och jag som trodd jag had en dålig dag tå jag laga sönder öga mitt. Nå imorgon får du ha en bra dag istället :D (ska försök att int klå dig allt för mycket i wii) PS. Micke hälsar: "slurk" för han kunna ju int tröst slicka dig så istället slicka han face mitt så he blev plaskvåt...

Sofia Troberg sa...

Jaaa ja hörd de av Kristian att du hadd lyckats få nå ammoniak i ögat. De va ju int så lyckat :/

Jo idag verkar vara en mycket bättre dag (; Tack för omtanken, jag skall försöka att inte ropa så mycket åt er då jag förlorar iallfall ;) HAHA!

Haha, hälsa tack åt micke då ;D