torsdag 7 juni 2012

Det frodas på balkongen

Efter att jag bytt jord i desperat försök att rädda mina växter har faktiskt några börja växa tills sig. 
 Liten grön paprika på G. 
 Närbild på paprikan. Tog dessa bilder för nån dag sedan. Den är ännu större nu :D
 Paprikablomma
 Minivattenmelon
 Gyllenbär planta som äntligen har börjat växa. Egentligen borde den vara typ 5 gånger större vid det här laget. Men den har redan knoppar? Kanske det blir en litenliten buske. Om jag får ett bär är jag nöjd.
 Blodgrapekärnona jag pickade ner i en kruka har grott. Yey
 Min böna från Alanya. Den har dock dött nu tror jag. Synd då man inte vet vad det är och inte kan sköta den som man borde. 
En annan böna från Alanya. De andra dog men det kom upp en till som jag hoppas på att skall överleva. 

3 kommentarer:

Andarna av alla växter som dött vid Sofias sa...

Du sku borda ha ett körsbärsträd \o/ bara ti köp nå körsbär på torget i sommar och plantera kärnorna.

Ela sa...

Vi verkar ha en del bloggteman gemensamt, balkongodlingar och matbilder :D Intressant med bilder från dina odlingar :P

Sofia Troberg sa...

Haha jo :D Mina växter har börjat växa riktigt bra nu då det har varit varmare.