måndag 10 oktober 2011

Första Hjälpen

Idag har jag haft förstahjälpen "tent". Den klarade hela klassen galant! Så om ni typ sväljer en för stor karkki eller en sax faller ner i eran arm eller om ni krockar er bil och råkar ha en motorsåg i famnen som flyger runt och skadar alla passagerare även i den andra bilen... ja, då kan ni vara lugna om ni är i mitt eller någon annan från våran klass sällskap :D




Om man har sår i huvudet så skall man sätta tryck på det och helst en lauantaipipo på! (Sorgligt nog kallas det Lauantaipipo i finland... varför? Jo för att de flesta huvudskador sker på Lördag... då folk är i fyllan) Hemska saker.


Dagens sjukuppdatering: Har tryck i huvu (av typ 50 ton snor), lock i örat och kroppstemperaturen ca. 37 grader. Det värker grymt under och runt ögonen... (om jag har bihåleinflammation så går jag och gräver ner mig under en sten).

Får nog lov att fara till skolan trots mina krämppor för man kan ju inte missa hur mycket som helst?

Nu skall jag lägga upp en bild på mig och Jenny för vi e SÅ söta då vi kramas på ollis (;



Och så pussar vi lite på Isa för hon är också SÅ söt :D

Inga kommentarer: