onsdag 1 oktober 2014

Black & white

Idag har jag fått några saker klara för mig.

1. Jag behöver en heldag på stan. Har försökt hitta kläder, gummistövlar, underkläder m.m hur många gånger som helst nu, men har haft för lite tid. Jag behöver en hel jäkla dag. Jag kan inte shoppa under stress. Idag kom jag hem med ett paket strumpor. Score!

2. Hur har jag överlevt utan riktig kalender senaste året? Herregud jag skriver upp allt nu och ändå glömmer jag bort saker. Försöker göra det till en vana att alltid ha med den nu, vart jag än far.

3. Jag måste börja starta 10 min tidigare om mornarna. För varje dag är det något. Långsam söndagskörare, traktor, is på rutan, rutan immar igen, dimma, ösregn, långtradare, glömmer telefonen eller annat viktigt eller idiot som jävlas och kör långsamt med flit... OCH då har jag världens mest tacksamma väg till jobbet då jag kör omfartsvägen till gerby och då man skall till gerby är det ju inga köer. På en bra dag är det bara att vinka och le och köra emot 8-kön mot stan som står stilla. Men jo. Alltid är det något som gör att man får brottomt iallafall. Är det bara jag som har otur? ;)

4. Vi hade personalmöte ikväll. Återigen har vi pratat om hur viktigt det är med arbetsgemenskap. Grymt bra föreläsning och grymt bra föreläsare!!

5. Mina tår är int laga för att vara varma. Nu börjar tortyr-perioden för mina stackars fötter. Brr!

6. Jo och så har jag tagit selfies för att jag insåg att jag inte bara kan lägga upp bilder på svampar och tomater ;)

Inga kommentarer: