tisdag 7 oktober 2014

Gummistövlar och pasta carbonara

Jag är otroligt trött på fina gummistövlar i olika mönster och färger. De är söta och visst sku jag nog vilja ha nya såna också men de går ju bara sönder hela tiden. De är dessutom iskalla och inget att gå i skogen med. Nu hittade jag ett par varma sköna mörkgröna stövlar med fluff i på sko ekstra i smeba. Hoppas de håller mina fötter varma resten av hösten. Speciellt i mulleskogen. Skämdes lite förra veckan då vi sjöng "ett mullebarn är ett barn med stövlar på" och jag hade bytt ut stövlarna mot vinterskorna eftersom mina tår frös till is. Denna vecka sätts nya vikingarna på prov.

Idag lagade vi mat av gårdagens plockade svamp. Sjukt gott blev det! Pasta carbonara med trattkantareller, gula kantareller, grön färskpasta, bacon, lök, persilja och äggula. Vi kryddade bara med vitpeppar svartpeppar,aromsalt och smör. Lätt och snabb mat! Knaperstek baconen skillt ;)

Mums!

Inga kommentarer: