tisdag 17 juni 2014

Djungeln på balkongen

HURRA MERA INLÄGG OM SOFIAS ODLINGAR! Jag vet att ni har saknat dem ;) Jag har kämpat hårt för att få dem att växa i år. Sådde alla gamla frön jag hade sådär på skoj när jag hade tråkigt en dag. Hade inte tänkt att nåt av dem fortfarande kunde gro. Tydligen hade jag fel och nästan alla grodde. SÅ nu har jag balkongen full med växter igen.

Ni som hatar växter skall sluta läsa nu för nedan kommer en mega bildbomb på alla mina olika sorter (;

 Busktomat
 Grapefruktsplanta som jag sådde för flera år sedan. Hade 3st i en liten kruka så dom växte aldrig. Nu har jag planterat dem en och en. Denna stackare hade tappat alla blad, men titta det kommer nya!
 odling
 Är stolt över mina tomatplantor. De är så frodiga. Dessa är gul pärontomat.
 Avocado
 Avocadokärnan
 Vattenmelon
 Dill
 Brudslöja
 Persilja
 Gyllenbär
 Från vänster en mynta med jordgubbssmak, en stackars liten ensam timjan, gräslök och basilika.
 Basilika
 Aubergine
 Blommor från Sundom växthus som jag planterat i en stor svart kruka
 Fick en jordgubbsampel av snälla föräldrar på jobbet.
 Mums
 Chiliplantorna växer aningen långsamt
 Vanlig tomat
 plantor i låda. Den i fokus är busktomat.
 Gyllenbär
 Har glömt bort vilken tomat jag sådde i denna kruka. Men lär väl se (; 
 KÖP era blommor från växthuset i sundom säger jag bara. 
Balkongbordet

Bilderna är tagna med Nikon D7100 & Tamron macro 90mm

1 kommentar:

misaelajoanna sa...

Jag hurrar iaf! :) Såå intressant med dina många olika konstiga sorter ;) Jag vill också ha en inglasad balkong som växthus!