torsdag 24 april 2014

Till alla grävskopor

Okej alla grävskopor, traktorer, mopobilar och allmänt långsamma söndagskörare. Snälla söta rara kan ni vänligen inte köra på 80 väg på morgonen då hela staden skall till jobbet? Det börjar bli jobbigt att måsta starta en halvtimme tidigare bara för att nån grävmaskin kör i 30, nån mopobil surrar och på i 40 eller att någon helt vanlig bil tycker det går alldeles för fort då man kör i 80 på omfartsvägen så de istället stannar upp hela trafiken. Kan ni inte köra andra vägar som faktiskt har 40 som hastighetsbegränsning om ni ändå inte har brottomt. Brukar annars hålla ganska tyst (ehmm..) om min trafik-rage men denna vecka har det seriöst varit köer varje dag på omfartsvägen. Blir ju galen.

Haha eller så borde jag vara glad för att jag får sitta lite längre i bilen och lyssna på succémorgon :D De lyckas förgylla vilken hemsk trafikkö som helst. Sedan så kör jag ju faktiskt till gerby och inte därifrån, dem tycker jag faktiskt lite mer synd om.


och så en bild på en vårkvist

Inga kommentarer: