lördag 26 april 2014

Motorcykelfärd & grillmys

Idag inledde vi motorcykel säsongen. Hur kul som helst!! Vi körde längs med kyroälv och vidare mot Vörå. Sedan körde vi till karperö och grillade biffar och grönsaker. Såååå gott! Helt underbart väder har vi haft hela dagen. Vågade inte ta med nya kameran i väskan så fotona är tagna med telefonen. 
Motorcykeln!
Måste erkänna att jag aldrig trodde jag skulle tycka det var så här kul att åka (i mitt fall sitta på) motorcykel. Efter förra sommarens trip från Berlin blev jag helt såld. Det är nog något helt annat att åka motorcykel än att köra bil. Man ser så mycket mer, känner så mycket mer och upplevelsen blir så mycket mer äkta då man dessutom känner alla dofter.
Vi körde via butiken på väg till karperö och köpte vad vi trodde va kasslerbiffar. Va ju då sen en hel klump å vi hade inte nån ordentlig kniv så det blev kassler klumpar vi grillade (; Goda blev de iallafall. Marinaden gjorde så att det flammade upp lite. 
Grillmaster
Mossa
Karperöfjärden
Båten
Ett mindre trevligt vattendjur simmade förbi. FYFAN för saker med långa ben.
Stensöta
En super avslutning på en superlördag. Nu skall jag avnjuta ett glas vitt och mysa i soffan.

Inga kommentarer: