onsdag 21 augusti 2013

New is always better

Just nu kör jag hårt på Barneys fina citat från How I Met Your Mother. New is always better. Det har varit mycket nu dessa senaste veckor och det kommer att fortsätta i samma stil en tid framåt. 

Idag var jag min sista dag på Othello. Jag kommer att sakna hela othello-gänget, alla stamkunder och förstås all bulla (höhö). Jag fick en jättefin present från säde också. Tack så himla mycket! 

Inatt (jo, om några timmar) flyger vi iväg till Paris med Kristians familj. Kristians mamma fyller 50 och vi kommer att fira det i huvudstädernas huvudstad! Skall bli så kul, jag har inte sett Paris tidigare. Jag borde gå och sova så jag hinner sova nån timme innan vi skall upp igen, men jag är pigg som en mört och orolig över att ja glömt att packa ner något viktigt. 

Vi kommer hem på söndagen och på måndagen kommer jag att bli dagistant igen för en obestämd tid framåt. Hurray! :D Spännande tider!

Snart börjar skolan igen också, dock har vi inte så mycket kvar. Därav kan jag jobba på samma gång! 

Nästa helg är det villaavslutning! Min favvo-"högtid". Jag skall äta kräftor och skjuta raketer tills jag somnar stående. Jess! Tänk, jag kommer att ha flera lediga helger nu framöver. Helt awesome!

Jag tänker köpa ny telefon direkt jag får min semesterersättning. Samsung galaxy S4 har ag bestämt mig för. En vit sådan tror jag det blir. NAAAAAAJS!

Idag efter jobbet gick jag på stan och sökte saker jag behöver ha med till Paris. Hittade förstås ingenting förutom att jag återigen "lät mig övertalas" ehum.. att köpa en svindyr smink-penna på kicks. Jag tror att det är SÅ värt pengarna att köpa kvalite istället för flera billiga grejer. Eller det försöker jag intala mig själv så jag inte får dåligt samvete över att jag kastar massa pengar i ytliga smink prylar (; Denna gång blev det Lancomes ögonbrynspenna. Bruden på kicks sa iallafall att den är bäst i hela världen så det stor vi stenhårt på! 

Vet inte hur jag kommer att kunna uppdatera från Paris. Men kanske med lite tur och ett bra Wifi så ska de gå (; Puss Hej! 

Inga kommentarer: