måndag 12 augusti 2013

Motorcykelresa dag 3 (Danmark)

Har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit blogga på någon dag, men här kommer mer bilder från våran motorcykelresa. Har så mycket bilder från denna dag så jag delar upp dem i två inlägg. Första halvan av min födelsedag spenderades med att köra motorcykel genom ett vackert Danmark. Awesome! 
 Vi vaknade på morgonen kvart över 10. Ingen av våra telefoner hade ringt och väckt oss. Fick panik eftersom morgonmålsbuffén skulle sluta halv 11. Sprang ner till matsalen och plockade åt oss lite av allt så vi skulle hinna äta (; 
 Nomnomnom yrvaken nybliven 24åring. 

Sedan bytte vi om till motorcykelkläderna och packade ihop igen. Ursäkta min snygghet. 
 Hotell wc! 
 Vårat rum
 Receptionen
 Hotellbaren 
 Hejdå Scandic hotell i Kolding. 
 Innan vi körde iväg stannade vi för att titta på en sött litet rådjur som käkade från en buske. Men den var så rädd så jag fick ingen bild på det. 
 Andra dagen på motorcykel var jättekul. Vädret var fint och jag hade blivit mera van att sitta på än första dagen. Ego-pic på oss. 
 Plötsligt kom från ingenstans dök det upp ens stor bro. Hurra vi var framme vid bron som leder till Fyn. Här var så himla vackert. Synd bara att min lilla pocket-kamera inte kunde fånga det på bild.
 När vi kom över till fyn svängde vi direkt till höger och körde genom en mysig by och ner till vattnet. 
 Det var så vackert där. OCH VARMT! 

 Jag var helt i extas så jag insåg att det fanns både en massa snäckor och...
 MANETER!!! Hur coolt? Jag tror att det är en öronmanet. Bränns de? 
 Maneterna hade fastnat i tången. Fanns massor av dem, både små och stora. 
 Kristian hade varmt. 



 Vi gick ut på en lång träbrygga. 

 Många körde iväg med sina små båtar eller paddlade kanot. 
 Sedan körde vi inåt igen. Såg kossor. 
 och majsodlingar
 Stannade och köpte dricka vid en lokalbutik
 Ute på vägen igen, aaaaaaand stuck in traffic. Fast inte så länge vi slapp ganska snabbt iväg igen. 
Före bron till Själland pausade vi och njöt av utsikten. 
Köpte varsin kaffe och is-te. Blev helt sjuuuuukt dyrt, och hela restaurangen var proppfull med folk. way to make money. 
 Men vackert var det. 
 Vi gick ut på en pir och njöt av vädret och utsikten. 




 Kristian satte på Go-pro kameran innan vi körde över bron. Så det finns på film. 
 Så vackert! Först en platt bro över till en liten ö, sedan ännu en hög stor bro. 
 Lilla ön i mitten

 Söt fyr i mitten på ön

 Massa bro-bilder...




 Tankning på G! Jäkla problem blev det också. Först funkade inte kortet, sedan funkade inte maskinen för den var sönder. Bytte maskin och den gav inget kvitto. Å jestas innan vi hade tankat klart...
 Nåja, sen körde vi vidare mot Köpenhamn. 
 Vackra blommor på pausställena. Oregano växte vilt i stora buskar. 

Sista bilden innan Öresundsbron. 

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Hahahaha, "ursäkta min snygghet", jag dööör! Du är för härlig du! :'D Måste helt klart besöka Danmark mer och ordentligt nån sommar i framtiden. SÅ fint.

Sofia Troberg sa...

Höhö (; Janå va kan man då man är sådär dö-snygg! :DD Jaaaa jag vill också besöka Danmark igen, det var nog så himla fint och mysigt där! Får hoppas på att Kristian hittar ett nytt fordon att släpa hem...typ på Fyn (; haha