måndag 12 augusti 2013

Motorcykelresa dag 3 (Malmö)

Öresundsbron börjar med en lååång tunnel. 


 Öresundsbron
 Framme i Malmö och vid folkets park där Malins kompis jobbar. Vi hämtade nyckeln till Malins läghenhet i Malmö. Bästa Malin lånade oss sin lägenhet så vi fick sova där en natt. Malin var för tillfället i Stockholm (Som var vår nästa destination) 
 När vi pustat ut lite så gick vi på kvällspromenad i Malmö
 Snyggan brud
 Malmö
 Klaffbron 
 Ingen aning om denna bro är historisk eller speciell på något annat sätt än att den kan åka upp och ner, men fotade den för säkerhets skull (; 
 Du vet att du har kommit till Sverige då du hittar sådan konst på gatan...
 Turning Torso

 Vid stranden fanns det flytande hus. Hur cooolt?
 Vid stranden



 Fina stenar i vattnet!

 Malmö hade många fina gröna parker
 och fina träd...
Först tänkte vi gå ut och äta något finare på min födelsedag, men väl nere vid stranden var vi så trötta att vi inte ens orkade söka upp nåt ställe. Dessutom såg man ut som stryk och hade inga finare kläder med på resan heller, så vi körde med Burgerking take away. Helt awesome födelsedagsmiddag efter en lång dag om jag får säga själv (; Våran promenad till stranden och tillbaka blev nästan 10 km så vi var helt loppuslut och sov som stockar hela natten. Första gången jag inte varit rädd för åskan också, så trött var jag. Min reaktion på att jag vaknade av att det åskade var typ "helt seriöst, vitut ja orkar int me dig nu" åså vände jag mig på andra sidan och somnade som en stock. 

På tal om åska, såhär i skrivandes stund så råkar jag höra ett svagt muller och tittar ut genom fönstret och möts av en svart himmel över vattnet. Great...

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Hehehe. Synd att ni gick dendär fula industrivägen vid östra hamnen istället för genom den riktiga stan, Malmö kan också vara riktigt fint och trevligt på sina ställen ;) (inser jag nu när jag ska flytta härifrån, haha)

Sofia Troberg sa...

Men vi gick andra vägen hem sedan :D Gick som i en cirkel så vi sku se så mycket som möjligt! :D Gick genom ett område med massa träd och sedan gick vi nog nästan inne i stan också (; Har ingen aning om var vi har gått riktigt (;