måndag 5 augusti 2013

Äntligen

aaaah!! balkonglycka! Äntligen kom vår soffa. Jag har lagt lite kuddar, filtar,dekorationer och blommor på balkongen men jag lääängtar efter att få inreda den riktigt ordentligt nu. Måste laga den supermysig till vintern så man kan sitta där även då det är kallt och mörkt. Funderar på att lägga in någå värmelampor? Någon som har erfarenheter av sådana? Vilka löns att köpa och finns det något alternativ som inte dödar elräkningen. Här kommer några shitty telefonbilder på min nya kärlek. 



Soffan är 250x164 så den täcker en stor del av balkongen. Det var lite det som var planen. Fast troligen skall jag ännu köpa en ny vit ikea hylla dit in och flytta ut den gamla svarta och ha den på balkongen som förvaringsutrymme. Det är en såndär perus ikea-hylla med 6 fyrkanter som jag tänkte svänga på sidan och lägga ljus på nu i vinter och blommor på nästa vår. Bordet hörde till soffan och de randiga kuddarna fick man med som present. Det var en kul överraskning att hitta kuddar i de gigantiska paff-lådorna. Alltså de va sjukt stora, skulle jag ha varit liten hade det varit himmelriket. (För jag kröp ju absolut inte fnissande in i dem och gömde mig för Kristian....) 

2 kommentarer:

Ela sa...

Vi har en infravärmare på vår balkong. Jag tror vi köpte vår på Clas Ohlsson i fjol :) Den fungerar riktigt bra o vi sitter på balkongen ganska länge på hösten när vi har på den. Denf funkar bra för oss! Men det är kanske inte en sån du tänkt dej :)

Sofia Troberg sa...

Jaaa, nämen jag har nog inte så stor skillnad bara den funkar! :D Nu vet jag inte om du ser mitt svar någåmera här nu men vad kostar en sådan ungefär? :p