onsdag 14 augusti 2013

Beautiful Day

Ni som inte var utomhus i morse missade nog verkligen något. Våren i all ära, men sensommaren har nog de vackraste mornarna. Följde med Kristian till Jobbet där kring klockan 7 och sprang hem längs med stranden. Jag ångrar verkligen inte att jag gjorde det, jag fick lov att stanna emellanåt och bara gå och förundras över hur vackert det var. Daggen i gräset, solstrålarna som sken ner mellan grenarna och bildade ljuspelare. Daggen som avdunstade och bildade en dis och havet som var helt lugnt och stilla. Hela världen doftade nyklippt gräs och mogna bär. Så otroligt vackert. När jag kom hem till Sunnanvik satte jag mig på en av broarna här utanför och bara njöt av vädret och tystnaden. Jag önskar jag hade haft med mig en kamera. Sedan gick jag till närbutiken och handlade mat, skall testa något nytt till middag ikväll. (Fast min egentliga orsak till att gå till butiken var för att det började dofta morgonmåls bacon från ett av husen bredvid och jag blev hungrig) När jag kom hem tog jag världens skönaste powernap (ehum.. eller fortsatte sova eftersom jag steg upp 06:30).

På eftermiddagen gick jag ännu en vända till butiken och kring broarna här vid stranden. Fastän vi bott här nu nästan ett år så blir jag aldrig trött på att gå "runt kvarteret". Jag gillar att titta på naturen, vattnet och de fina husen med deras trädgårdar. Jag har nog kommit fram till att jag måste bo nära vatten, så är det bara. Får hoppas på lottovinst då med andra ord...haha.

Men på min andra promenad hade jag med telefonen, så några bilder knäppte jag. Inte lika vackert som på morgonen men close enough.


 Satte mig på bron igen och solade en liten stund. 


Havtornen börjar bli färdiga! Och massor av dem finns det i år så passa på ni som brukar plocka eller pressa! 

Inga kommentarer: