fredag 19 november 2010

Jag hal snol...

"Jag hal snol" vad de första jag minns att ett barn sa när jag som 15åring första gången sommarjobbade på dagis! Barnet som var nåt av de sötaste jag sett, kom fram till mej med hela ansiktet täckt med "snol" (alltså snor). Färgen var typ gröngul och jag trodde jag skulle dö !
Men det var enda gången, sedan blev man ju van förstås.
Orsaken till varför jag skriver om snor och barn så är för att jag själv ligger i sängen idag, nersnolad... :D men också lite för att jag saknar att jobba på dagis !

Igår var vi hemma hos mamma och pappa och såg på filmer från då jag och simon var små, tänk att man en gång har varit sådär liten och söt. Skrattade nästan så att jag grät, vi var nog rätt så underhållande småbarn tror jag. Hittade några bilder som jag för flera år sedan satt upp på bilddagboken.
Här är jag kustjägare!fick troligen min inspiration av morbror som var i militären.


Här är fotbad på G!

Här så hoppas jag att jag har lärt mig något med åren :D

Mitt morgonmål idag har bestått av en stycken mandarin, och glögg! det hjälpte iallafall näsan att inte vara så stockad. Det finns inget värre än att ligga hela dagen i soffan eller sängen! Men känner sig som världens värsta människa. Suck... men vad skall man göra?

Inga kommentarer: