söndag 30 mars 2014

Here comes the sun

Söndag igen. Jag är helt veckovill då jag har varit sjukledig. Ska bli skönt att fara till jobbet imorgon så ja får rutinerna tillbaka. Har varit super avundsjuk på de (typ hela Vasas befolkning) som har varit ute och firat pampas 2014 denna vecka. Skulle ju ha varit perfekt tillfälle att fira att man har blivit klar från skolan. Alla en miljon bilder på facebook och pampasselfien på instagram har ju inte gjort saken bättre precis ;) ah...angst!

Igår gick vi ju iallafall ner till standen med varsin kall dryck och satt och tittade på solnedgången. Typ samma sak som att fira pampas?? ELLER HUR? ;) Jag har inte gjort så mycket mer denna helg än att ätit bernys hamburgare (sailorburger...åååhh dregel), städat loppisbord och tittat på solnedgången samt på våra grannar som dansade nakna i fönstret. Snärttit me slips och allt. De va ungefär höjdpunkten på min helg de.

Ja och så hittade jag en ny fotoredigerings app. Hur kul som helst. Flyttade över bilderna från telefon till plattan och låg hela lördagskvällen och lekte med bilderna från helgen. Vissa är mindre fagra och lite småfåniga men de får ni nu lov att överleva.

Inte fagraste bilden någonsin tagen, men jag var tvungen att ta foto på hur mycket fräknar jag hade fått av att sola på balkongen. Det syns aldrig lika bra på bild, inte med telefonkameran iallafall. 

Sedan brummade vi iväg till Bernys
SÅ jäkla goda hamburgare!
En av mina favoritburgare någonsin är nog Bernys grillens sailorburger. Skulle när som helst kuna leva ett år på bara dessa. typ.

Obligatorisk "här står jag framför en bro jag kört över en miljon gånger och fotat typ 2 miljoner gånger med en glass i handen och ser ut som en turist" 
EN båt var i vattnet. 
åh du ljuva replotbro...
Super artistic megaretro photo of torkade renfanor. 

Min outfit
Här har vi då ett av dedär mindre fagra mega fåniga fotona jag talade om. Hissbild innan vi gick ner till stranden för att fira våran pampas i en halvtimme. 

Ärligt så vet ja inte riktigt va som hände med färgerna på detta foto. Men vi skålade iallafall med varsin kall. 

Jag insåg att min telefon hade timer så naturligtvis sprang vi upp på en sten och testade. Fatta att jag hann springa fram till stenen och klättra upp dit på 10 sekunder. 

Vackert vatten. Snart är all idiotisk is borta. Förstå mig inte fel, jag tycker om vintern (ehm, nåjo för det mesta iallafall) MEN då isarna har varit så dåliga så jag inte ens hunnit fara till skären och grilla korv. Då får den idiotstämpel av mig. 
En söt filur
en söt käpp. 
Försökte förklara åt Kristian hur man kan komponera ett foto och hur man skapar symmetri och hittar linjer som kan hjälpa en när man tar fotograferar. Detta är Kristians försök. 

Denna bild är tagen nån minut innan solen gick ner. 

Hoppas ni har haft en bra pampashelg och att ni inte mår så dåligt att ni inte ens kan äta krabbismat. Själv så skall jag äta nån slags sallad ala Kristian som han sa att kommer att bli ett mästerverk. 

Inga kommentarer: