söndag 23 mars 2014

Bildbomb och lite mat

Denna helg började med mega förkylning och feber MEN det verkar som att det inte blir värre än vanlig förkylning och lite hosta. 
Fredag kväll spenderades nerbäddad under täcket. 
Hann med en kort promenad kring "kvarteret" och en snabb vända till butiken innan förkylningen tog över. 
Hann med en kort promenad kring "kvarteret" och en snabb vända till butiken innan förkylningen tog över.

Moln kan vara så vackra fastän de oftast är lite pain in the ass och skymmer solen. 
Hittade så perfekta avocadon så jag var nära tårar igen. Köpte 6 stycken! Var jävligt förbannad för att mitt smaksinne hade försvunnit. 
Solglasögons invigning!! Spenderade halva dagen på balkongen och solade i bara bikini. Där en 2 tiden bestämde jag mig för att solen botat min feber och vi for iväg till loppis och städade vårat bord. 
 Mitt smaksinne återvände och vi lagade fajitas. Sjukt gott blev det. Jag lagade dessutom världens godaste guacamole. Den smalt som smör i munnen.
Vissa mornar vaknar man och ser normal ut, vissa inte. Vete fan vad som hände åt mitt hår under natten. Det var dessutom värre på riktigt än det ser ut på bilden. Ja lovar. 
 Idag har vi gått runt och strosat i GW-gallerian en stund. 
 Pausade och drack kaffe och delade en panini. 
Älskling chillar med plattan! 
 Vi lagade (OK Kristian lagade...) Ungskött Asian style till middag! Här är det just taget ur marinaden. 
 Klart!
 Nomnom! Ungs-kassler och stekt kinakål i hoisin sås. Receptet är taget från Birka mattidning. 
 Här är lite av helgens shopping! Jag har handlat återigen en ny kudde (jag vet, jag måste sluta..) och nya shampon. Kristian har handlat skor! 

Inga kommentarer: