måndag 10 mars 2014

6 års bildbomb

Denna helg har varit en av de bättre helgerna på länge! På fredagen slutade både jag och Kristian tidigt så vi tog en långpromenad i vapenbrödrabyn och kollade på de nya husen som byggts där bakom. Jag hade ingen aning om att de fanns så mycket nytt där. Hittade en lekpark där också och blev plötsligt barn igen. Ni som har barn skall absolut besöka denna park. Linbana och allt!  ( Vuxna kan förstås också åka linbana...ehm )

På lördagen firade vi hela 6år tillsammans. Sjukt att det är så länge sedan det blev vi två! Vi började dagen med lyxig frukost i solskenet på balkongen. Sjukt att det var så fint väder också.  Helt otroliga 20 grader i våran glaskub. Jag solade och fick solexem på bröstet. Blekmesfis.

Sedan gick jag på loppis med min fina Mia som äntligen kommit hem från Polen. Våra karar fick leidon så vi for alla på en lång eftermiddags kaffe till 1h + kök. Vi planerade allt kul vi måste göra nu när de är hemma. Måste ju kompensera för den tid de varit borta ;) Haha!

På kvällen fortsatte vi att fira 6års dagen med massa god mat på wazaca! Sjukt god mat. Lätt att vi far dit igen! Bästa dagen jag har haft på länge!

Idag har vi firat Kristians lillebror som fyller hela 15 år! Han var 9år och kortare än mig då jag och Kristian blev tillsammans. Nu är han 15år och längre än Kristian. Tiden går så fort...Grattis Matias!
Vi har också hälsat på mina föräldrar som just kommit hem från semester i Spanien. Mamma var som vanligt orättvist brun... suck, vart försvann dedär generna? Haha! Sedan körde vi via karperö villan (kristians mommos & moffas sommarstuga) och kollade läget. Helt snöfritt som all annanstans.  Deeet betyder att grillsäsongen snaaaaart kan inledas!!!!! Woooohooo! Förra året grillade vi där i snön.

Här kommer en bildbomb från helgen. 

Lekparken vi hittade i fredags hade en stor klätterställning med en gigantisk älg på. Hur cool? Ok, det kanske är ett rådjur eller ren eller någå sånt?
Klättervägg fanns det också. Fick mest ångest över hur dåliga armmuskler jag har som nästan dog av en 2 meters klättervägg för barn... 
Kristian tyckte jag var lite pinsam som tyckte detta var roligaste på länge.. 
Lördag morgon! Jag och Älsklingen firar 6 år tillsammans på balkongen. 
Lyxig frukost med lyxigt väder! 
 Jag solade på balkongen och mina fräknar frodades! Försökte få bild på hur mycket fräknar jag fick på en liten stund. Men det var omöjligt att fånga på bild. 
Hämtade upp Mia! Tar absolut inte bild på mig själv i bilen i väntan på att Mia skall komma ner från lägenheten deras. 
Fina Mia på loppis! 
Vi tar inte heller bild på oss i väntan på Kristian. 
På kaffe
En sån fin cafe latte jag fick! 
Haha!

Mia köpte dessa solglasögon på loppis. Passar jag?
Kristian på Wazaca
Tummen upp för god mat!
Jag tog en förrätt med jätteräkor
Mera räkor till huvudrätt! Mums så gott
Efterrätt med friterat bananknyte och kanelglassboll. åh.. dregel så gott det var!
Alltså jag vet att mitt hår är mycket ljusare i topparna än i roten just nu.. Men vafan.  Ljuset spelade nog ett litet spratt på dessa bilder. Men hey, jag tänkte ju färga lite ombre så det är ju bara bra!

 Kristian blev irriterad på att jag tog bild på mig själv.. så då tog jag denna istället. Alltså om man nu en gång råkar ha en bra smink och hår dag måste man ju få föreviga de, eller hur? Håll me mig nu pojkar och flickor? Pretty please?
 och nagellacksdag....

 Tack snälla mamma och pappa som hämtade hem macadamia nötter åt mig från Spanien. SÅ GOTT!


Inga kommentarer: