onsdag 26 mars 2014

JAG VANN!

Hurra jag vann en väska i en såndär "fylla i lappar i butiken där du ändå aldrig vinner någå" tävling! MEN JAG VANN! Jag är awesome! Mamma kom just hit och avlämnade mer loppis-lappar åt mig så jag fick skjuts till närbutiken och hämtade ut mitt fina pris (; Haha! 




Blev förresten sjukskriven resten av veckan. Förstår ni vad det innebär? Jag Sofia "pratkvarnen" Troberg kommer att vara nästan 3 dagar utan att ha någon att prata med överhuvudtaget. Gaaahhh vad slött att vara sjuk just nu då det är fint väder och karn har flygit sin kos långt bort till sverige. 

Sammanfattning av min dag: (Jepp, såhär uttråkad är jag)

- Jag var på plats vid arbetshälsovården exakt 08:02! Precis i tid för att hamna först i kö.
- De skickade upp mig till 3dje våningen där jag aldrig någonsin satt min fot. Tänkte gå vilse ju. 
- Fick vänta jättelänge fast jag var först i kö. De hade inte sett mig eftersom jag säkert hade satt mig i fel stol eller någå ditåt. 
- Blev jättebra bemött så jag fick lov att förlåta missen. Jag blev sjukskriven resten av veckan, troligen eftersom jag såg ut att kola vippen när som helst eftersom jag har sovit så dåligt. Hostjävel.  
- Har vilat på divansoffan vi har på balkongen. Är terapi både för hälsan och själen att ligga där i värmen och halvsova. Jag har absolut inte använt mig av skarvsladd filtar och en tvättkorg för att bygga en koja åt datorn så jag kan halvtitta på serier på samma gång jag halvsover. 
- Fick för varmt. Bytte soffa till den inomhus. 
- Fick meddelande om att jag vunnit en väska!
- Hurrade i några minuter. Hostade i lika många.
-  Funderade om jag skulle överraska Kristian med väskan när han kommer hem. 
- Kunde inte hålla mig så jag skev och berättade de inom typ 2 sekunder. Suck jag är så dålig med överraskningar.
- Läste ut Hundraåringen som klev ut ur fönstret och försvann! Awesome bok! :D
- Totalt glömt bort att äta? Har noll matlust när jag är sjuk, men hur kan man glömma bort att äta? 
- Äter nudlar i brist på annat. 
- Huvudet känns som ett bowlingklot och näsan vägrar sluta vara stockad. Lägger extra mycket chili i mina nudlar!

2 kommentarer:

Daniel sa...

Bara ti ta o spela battlefield :D

Sofia Troberg sa...

Hahahaha! De sa Kristian å när ja tala me honom i telefon :D Men tyvärr har nog för mycket snor i skallen för att orka me de (;