torsdag 7 april 2011

Finska!

Varför kan jag inge finska? Jag har snart levt i Finland i 22 år, läst finska i lågstadiet,högstadiet,gymnasiet, jobbat i 2 år och går nu i högskola och fortfarande kan jag ingenting. Varför måste det vara så svårt? är jag påriktigt korkad? Oj vad jag önskar att skulle våga tala, på jobbet vågar ja ju förstås så mycket jag bara kan, för jag har inget annat val, men annars så blir det till ingenting.

Stööön, och så har vi tent i morgon...finska tent... could I be more happy? som Chandler i friends sku ha sagt (; höhö

Janå, int ede lätt då de e svårt.

En grej som jag konstaterade igår annars...man skall inte fara ut och springa med en blåsa under foten...speciellt inte då det finns en chans att plåstret(okej hittade inge plåster, tog tejp) lossnar när man är som längst bort hemifrån. Gick inte att gå heller, så jag tänkte att om jag springer så kommer jag hem fortare! Och det gjorde jag, och inte kunde jag vända om direkt heller, näää utan envisa jag tvingade mig själv att springa den runda jag hade planerat att springa. Fyfan va ont de gjorde, och långsamt gick det och folk tittade konstigt på mej för att jag troligen haltade mig fram. huippu!


Inga kommentarer: