onsdag 15 september 2010

HEEELG!! :D

Hahahahahahaha, jag dör! sitter och läser tjuvlyssnat.se ! ibland börjar man undra hur dumma människor faktiskt är? Men vissa tjuvlyssningar är ju bara för söta och roliga.
Typ denna:

En grupp barn ~7 pratar om Halloween.

Pojke 1: Tänk om man vore ett monster.
De andra: Läskigt!
Pojke 2: Tänk om man vore Dracula.
De andra: Uuuusch!
Pojke 1: Christer Sjögren!
De andra barnen (skriker): Aaahh! (och springer iväg åt olika håll i panik)

Hahahahaha, håller helt med pojkarna där!

Jag har helg jag nu! Låååååång underbar helg, som jag redan har inlett med en skön tupplur på soffan! Nu bara Kristian kommer hem skall vi laga lime lax pasta, och sedan vet jag inte om jag skall orka mig ut på krog eller inte? De återstår att se!

Men på lördag! Då skall vi ha roligt ! Drinkkväll med de bästa tjejerna. Får bara hoppas att denna kväll inte slutar som de tidigare gångerna ;)
Äääh, skillnaden är ju den att då var vi omogna och förstod inte att man inte kan hälla i sig massa söta drinkar efter varann. Nu är vi ju mycket mognare...förstås! ehum... HAHA!

Sen skall jag tillägga att allting kring skolan fortfarande är råddigt som fan, men jag ser framemot att börja göra något påriktigt! GÖRA LÄXOR! Tänka sig, jag har nog aldrig någonsin sett framemot att göra läxor förr :D Och så har vi en bra klass tycker jag! Helt urbra. Roliga och trevliga människor från olika håll! Jättekul!

hahaha, här är två flickor som har allt på klart!

Två flickor ~7 sitter och fnittrar och viskar. Det framkommer att de pratar om killar.
Tjej 1: Jag hoppas han är kär i mig. Baaara mig.
Tjej 2 (fundersamt): Ja… Annars får du ge honom en pungspark. Det brukar jag ge Lasse.
Tjej 1: Är det din kille?
Tjej 2: Aaah.. Ibland är han dum och då brukar jag ge honom pungsparkar.
Tjej 1: Ja, massa pungsparkar.

Smart kille!

En kille lämnar fram sitt leg till dörrvakten.
Dörrvakten: Nej, det här går inte du är ju bara 17.
Killen: Va? Få se! Men åh, jag har visst tagit min tvillings leg. Han är tre år yngre än mig men vi ser likadana ut. Kan det inte gå ändå?


PS. Laxpastan med lime blev helt gudomlig, underbar, himmelsk, superb, utomjordlig....Jättegod! verkligen! Jätte enkel att laga, snabb maträtt som smälter i munnen! MUMS!

4 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Såååå... receptet på laxpastan i ett till inlägg då, tack? :D

Sofia Troberg sa...

Du köper bara såndär laxstrimlor i marinad.. typ honung eller citronmarinad! Steker dem, lägger till en matsked honung, en burk matgrädde, 2dl crème fraiche, svartpeppar, lite salt, rivet limeskal,och klämmer lite limesaft med. sen ede färdigt! lite dill på och serverar med färsk pasta eller färsk spenat pasta! Skitgott och tar typ 15minuter å laga! :D

Malin Nyman sa...

Undrar bara om di har laxstrimlor i marinad i sveeeeden..? :O but thnx! de lät gott!

Sofia Troberg sa...

Nå det går nog säkert bra med vanliga laxstrimlor också ;) eller bara vanlig lax :D