söndag 30 augusti 2009

Höst




Hösten börjar vara här nu, det är bara att acceptera! Villavslutningen var vacker som vanligt med massor av rakerter, kräftor och fisushot (; hah! Istället för att supa skallen av sig, så var jag och Kristian på våran villa och tog det rätt så lugnt.
Vi började lördagen med lite mat på chili & Lime, sedan köpte jag en liten svart jacka från H&M, och en söt mössa med tofs och ett par örhängen från veromoda. Dessutom så hade jag spanat in en prickig regnjacka från Minimani, och nu när höstregnet öste ner så passade jag på att inhandla den. Sedan köpte jag också ett matchande paraply (; Haha.

När vi hade all utrustning så körde vi iväg till JURVA... av alla ställen, och gissa varför? Jo för att se på bilar som kör runt runt och driftar och har sig så att hela stället är en vit rök som lukar bränt gummi :D Alltså himmelriket för min bilgalne pojkvän :D Sedan var det ju förstås så typiskt att direkt vi kom fram till jurva så försvann alla kilometer tjocka molnen på sig så att det blev helt klart och skitvarmt :D Så jag fick ingen användning för min nya regnjacka :/ Men tur var nu de, för sedan skulle vi ju ut i båten och fara till villan. Jag stövlade genast iväg (släpandes på en gnällande kristian) ut i skogen och plockade massa kantareller till en sås :D gott. Kristian blev sedan mycket gladare när han hittade de alldra största kantarellerna och gjorde en mindre vacker segerdans hela vägen tillbaka :D Sedan åt vi kräftor och smällde av några raketer som jag köpt vid minimani, och åt chips och godis och shottade min fisuflaska :D Den var en jättelyckad villavslutning tyckte jag. Mysigt värre.
Idag har vi också varit en tur i skogen, och sedan till tölby och hälsa på kristians familj och klippa hans hår. Sedan åt vi subway och kramades en stund innan han återigen skulle tillbaka till minitären. Men det är bara 4 månader kvar nu.
Nu skall jag snart ta mig ett fotbad med mina nya fotkrämer och fotsalt och grejjer från dermosil (; lyx!


Inga kommentarer: