tisdag 25 november 2014

Den känslan

Ni vet känslan då man slutar jobbet tidigt och bara vill hem och slänga sig på soffan och det ända som skiljer dig och soffan åt är bilfärden hem. Idag hade jag den känslan och vad händer? Jo en polisbil svänger av och börjar köra efter mig. Såklart körde jag helt normalt och enligt alla lagar och regler, men fortfarande kände jag mig skyldig, nervös och jag började stirra på hastighetsmätaren en gång i halvsekunden. Varför gör man så här? Polisen är ju till för att man skall känna sig trygg men varje gång man ser en polisbil så är första instinkten att smälla foten på bromsen. Jag strävar nog alltid efter att köra enligt hastighetsbegränsningarna och skulle aldrig göra något olagligt medan jag kör så varför skall man vara så fånig? Jag vet att jag inte är ensam om att göra och känna så här. Är det bara våran generation som e funtade så här? 

Och så till nåt helt annat. Duvor. Kurr kurr.


Inga kommentarer: