tisdag 22 juli 2014

Soon Norway soon!

Jag börjar bli nervös. Resfeber. Panik. Tänk om jag glömmer nåt viktigt? Ni som bilat i Norge, vad får jag inte glömma hemma? 

(Bild jag googlade) Detta är från Reine som ligger nere i Lofoten. Efter att jag såg bilder i stil med denna var jag fast besluten att Norge måste vara en av de vackraste platserna på jordklotet och att det absolut är värt att spendera årets resekassa på att åka dit och ta en egen sån här bild. 

Vi kör iväg nu på fredagen. JAG ÄR SÅ NERVÖS. 

Jag har bara varit i Norge en gång förr. På 6an i lågstadiet var vi dit på klassresa, till bland annat Fauske om jag minns rätt. Jag minns att jag tyckte det var så vackert och jag plockade hinkar fulla med snäckor, sjöborrar, sjöstjärnor och en stackars ål som jag hittade under en sten. Tänk att vi fick åka så långt, ja tror vi var sista klassen som fick göra denna resa. Tur att vi hann, klassresan till Norge på 6an såg man ju framemot från och med att man började ettan. 

Ni som varit i Norge, ge gärna tips på sevärdheter och ställen man absolut måste besöka. Vi kommer att köra genom hela landet. Uppifrån-Ner. Vår första destination är Tromsö. Vi skall försöka köra så långt upp vi hinner på fredagen. 

Inga kommentarer: