tisdag 8 juli 2014

Midsommaren 2014

Jag är efter med att lägga upp bilder som vanligt. MEN här kommer en liten bildbomb från midsommaren. Den med grisen. Känsliga läsare varnas för nedan finns bilder på en halv gris. 

Vi hade en riktig skäri-midsommar med skärikläder och skäriväder :D

 Midsommaren började med att jag och Kristian körde iväg och hämtade en halv gris.
Steg 1: få grisen i bilen. Vi valde ju bästa bilen för det också...MEN nu vet vi att det ryms en nästan 2meters gris i micran. 
 Steg 2: Få grisen i båten. 
 Steg 3: Få grisen ut ur båten och upp till villan.
 Steg 4: få grisen på stången
 Steg 5: Marinering
 Den skulle stå ett dygn i rumstemp innan grillning.
 Kristian egenbyggda grill :D
 Midsommarafton. Iskallt. Vi började grillningen 11 tiden på förmiddagen. 
 mitt i en hagelskur...
 Sen kom solen. Kristian fick tydligen inspiration av gandalf till sin pose. 
 Hela högen på plats. I år kom även lillebror Simon och hans kompisar med och firade Midsommar.
 Bålen blev supergod.
 Snygga bruds.
Haha, tappert försök av mig att sola benen i typ +10. 
 Kararna.

Efter en hel dags grillning var grisen äntligen klar. Vi dukade upp långbord vid stranden, åt midsommarmat, sjöng och snapsade. 
 Grisen smakade gudomligt. 
 Det var ta-så-mycket-du-orkar buffe. 
 Efter maten skulle köttet tas till vara. Duktiga Markus skar loss alla bitar. 
 Två lite bättre brudar gosar i soffan :D 
 Lördagens feelis. Haha Malins min säger allt! 
 Rester från fester.
 På söndagen åkte vi alla hem. Mer eller mindre halvdöda efter 3 dagar och 14 pers på en ö.
Jag och Kristian åkte hem sist. Mitt i en hagelstorm och blev dyngsura. Härligt midsommarväder alltså :D

Tack allihopa för midsommaren 2014! Den med grisen :D

Inga kommentarer: