tisdag 25 februari 2014

Lipfärdig och kameragalen

Jepp, här ligger jag då och känner att livet är orättvist och sånt... VARFÖR kostar Objektiv så förbannat mycket. Kameran har jag bestämt mig för att ska bli en Nikon D7100 men har kollat på objektiv nu i flera veckor och kan inte bestämma mig för vad jag skall köpa för telezoom. Nikkor 70-300 är billigt men går bara att fota med i bra ljus och kvaliten är inte ens i närheten av nikkor 70-200 f2.8. Det senare nämnda objektivet är svindyrt. MEN seriöst det är ett av de bästa på marknaden och jag hatar tanken på att tvingas köpa ett sämre då det fortfarande handlar om så mycket pengar. OCH jag vill ha f 2.8! Motsvarande objektiv från sigma och tamron är inte alls lika skarpa och kostar iallfall så mycket att det känns dumt att inte köpa ett av nikons egna.

Alltså jag blir galen. Ifall någon säljer ett begagnat nikkor 70-200mm f/2.8g ed vr II eller känner nån som tänker sälja ett så är jag mer än glad ifall ni säger till.

Här är 3 bilder på vad jag helst av allt skulle vilja ha nu i vår. Mitt drömpaket!





Det sista objektivet är ett vidvinkel (Tokina 11-16 f 2.8) som jag tänker mig att kommer att bli mycket användbart på våran Norgeresa. Jag har läst mycket om olika sådana också och jag fastnade för detta! Berätta gärna ifall ni har någon erfarenhet av dessa objektiv.

Har så svårt att slita mig från att läsa om objektiv. Måste försöka hitta på något annat en stund innan jag sliter håret av mig i ren frustration :D

Inga kommentarer: