söndag 23 februari 2014

Dagen nyckelknippen försvann

Vi har haft en mindre lyckad dag idag. Jag orkar inte skriva hela storyn en gång till så jag klistrar in min facebook status som jag skrev i ilskan då vi äntligen kom oss hem. 

Okej, så vi bestämde oss då att ta en morgonpromenad före lunchen. Vi körde iväg till Munsmo för att hitta en egen väg att promenera ut till stadsfjärden på (Kristian bara "ja lovar de va förr nångång en naturstig här..."). När vi efter ungefär 100 år och 2 par dyngsura skor senare kommer fram till fjärden så inser Kristian att hela hans nyckelknippa är borta. Vi går alltså tillbaka samma väg och letar. Hittar ju förstås inte den och Kristian tycker vi ska gå ett varv till.Jag följde med såklart fast jag var helt slut. 4 ögon är bättre än 2. 

Efter att ha gått hela vägen dit och tillbaka igen och blivit ännu mer lerig och våt om fötterna så ger vi upp och åker hem (detta har då tagit typ 5h). När vi kommer hem har vi ju förstås ingen hemnyckel och tvingas ringa disponenten som glatt kommer och öppnar en dörr för 30 euro på en söndagskväll... OCH VAD FAN SER JAG DÅ VI KOMMER IN GENOM DÖRREN?? Förstås ligger Kristians nyckelknippa i våran nyckelskål.

De va vår söndag de. Jag är inte alls arg och hungrig...

Det som behövs tilläggas är att Kristian svor på att han hade haft nycklarna i handen då vi for hemmifrån och att det inte fanns en enda chans att han hade lämnat dem hemma. SUCK! 

Här kommer lite bilder från då vi gick dit. Första gången då alltså...

 Bilderna kommer i fel ordning. Här är utsikten över stadsfjärden. 
 Lera och Vass
 Blålera
 Eftersom de ska muddra ån så har de sprängt bort isen. Isblock överallt!
 Dit fick man inte gå. (Vi traskade nog bara på sidan av ån egentligen, gick bara över för att se om det gick att gå på andra sidan) 
 Vatten på isen
 Kristian
 Helt perus med blommor mitt i februari...
 Bro och mer lera. 
Till en början var det faktiskt en riktigt trevlig promenad. Fint väder också! Denna bild är tagen sådär några sekunder innan Kristian insåg att nyckelknippan var borta. 

Inga kommentarer: