söndag 6 oktober 2013

Vacker söndagsmorgon

Idag ser vädret ut att vara betydligt bättre än igår! Jag har sovit som en stock inatt, förutom att jag vaknade kallsvettig mitt i natten och drömde att jag blev träffad av blixten. Kristians fel som satt på datorn och blinkade med dataskärmen. I morse insåg jag att vi har alldeles för lite krukväxter, så idag blir det en vända till plantagen för att köpa lite blommor, krukor och kanske några ljus.

 Jag älskar att dekorera fat med en massa ljus och stenar. Mitt allra finaste fat var ett med flera stora ljus samt stenar och snäckor jag samlat på mig under resor. Gissa vad jag lyckades göra med det? Jo jag hade det ute på balkongen på soffbordet och när jag skulle torka av bordet lade jag fatet på soffan och glömde lägga tillbaka det på bordet. Sedan gjorde solen sitt och det lyckades bli så varmt på balkongen att mina sjukt tjocka och stora ljus smalt och rann ut över hela fatet, ner över kanten och ut på nya soffan. Awesome med stearin som är mega-svårt att få bort, plus att mina fina snäckor nu är täckta av stearin. Kommer ta hundra år att få bort de.

Tips för att få bort stearin mottages gärna.  Speciellt hur jag skall få bort det från soff-tyget.

Min webcam är inget att hänga i julgranen. Bakgrunden blir alltid mörk och det är jättesvårt att ställa in ljuset på den utan att ansiktet blir helt vitt. Vet inte som det syns så bra, men kolla mina axlar. Fick extremt mycket stora fräknar på dem iår då jag brände mig i Spanien i våras. Undrar om de tänker återgå till sitt normala fräkne antal eller om jag måste kolla upp det?