fredag 25 oktober 2013

Fredagsmys

Har en mindre bra dag idag, eller halva dagen har varit riktigt bra och halva dagen den totala motsatsen. Jag har haft en riktigt bra dag på jobbet, men började känna av stegring mot eftermiddagen. Tror inte jag håller på att bli sjuk, utan snarare något trötthets-fåneri för att ha sovit för lite timmar senaste två nätter. Efter att jag kom hem har humöret växlat från skratt till raseri på sådär 2 millisekunder. Stackars karar (läs: Kristian) kan ju inte förstå sig på oss kvinnor (läs: mig) och våra hormoner som spökar lite nu som då. 

Nåja, nu efter att ha ätit, power-nappat och handlat glögg och choklad så tror jag att ett inre lugn börjar sprida sig i kroppen och fredagsmyset tar över. Skönt!


Imorgon skall vi traditionsenligt ha våran familjedag då vi äter kött fondue och firar mamma&pappas bröllopsdag, Simons namnsdag, min dopdag och Leias halvårsdag. Den kommer på god tvåa efter villaavslutningen på listan över mina favorithögtider (japp, i min almanacka är det en högtid). Mystiskt nog inkluderar båda mina två favoriträtter; Kräftor och Fondue...ett sånt sammanträffande. 

På tredje plats kommer Julen. Jag älskar alla dofter som hör julen till. Det är helt underbart att jobba på dagis kring jul. Jag skall sjunga julsånger, pyssla tomtar, läsa julsagor och baka pepparkakor tills det står ut genom öronen.

Inga kommentarer: