lördag 19 oktober 2013

Nikon D7100 ?

Ny kamera är något jag riktigt riktigt mycket skulle vilja ha just nu och denna skönhet nedan är vad jag tror skulle passa perfekt i min hand. Nikon D7100 funderar jag på. Nu är bara frågan hur jag skall göra mitt köp. Vad tycker ni? Skall jag köpa ett "kit", köpa bara kamerahus eller köpa kamerahus + ett annat objektiv. Jag har 3 objektiv från förr, ett all-around nikkor 18-135mm  objektiv som följde med när jag köpte min D80, ett tamron macro 90mm och ett nikkor 35mm. Jag skulle gärna vilja ha tips på bra och prisvärda objektiv av er som läser detta. vilka använder ni och är ni nöjda med dem? 
Jag skulle gärna vilja köpa ett zoom objektiv så jag kunde fotografera fåglar. Det behöver inte vara ett teleobjektiv för sjuka summor utan bara ett bra zoom. All around objektivet jag har är ju ett zoom men det är inte riktigt något att hänga i julgranen om man säger så. Helt okej som första objektiv men nu behövs nog en uppdatering. Det objektiv som följer med denna kamera är endera nästan exakt samma som jag redan har så det kommer jag ju såklart inte att köpa, men det verkar finnas andra "kit" också.

Skulle vara jätte tacksam ifall ni fellow foto-nerds vill dela med er av era åsikter och tips! :)

Inga kommentarer: