tisdag 1 november 2011

motivation tack?!

Ge mig motivation och ork?! Jag är så trött hela tiden, önskar att jag ens orkade träna. Mådde så bra före jag blev sjuk. Det är samma sak varje gång jag kommer igång med träningen, så blir jag sjuk och ligger i 3 veckor och sedan är jag helt orkeslös. Jag önskar det fanns mer timmar på dygnet och mer dagar i veckan.

Jag vill orka vara kreativ, måla, rita, spela, sjunga... men oftast då jag kommer hem från skolan eller jobbet är jag så trött så jag lägger mig ner i soffan och har varken ork eller vilja att vara kreativ eller göra skolarbeten eller träna.

Nu skall jag till jobbet om en timme, och jobba hela dagen. och vara lika jävla orkeslös då jag kommer hem.

Saker som skulle underlätta ganska mycket skulle vara att jag skulle ha en springjacka, hitta min mp3 spelare och få ny musik. Men hur ofta händer nån av dehär sakerna !? nä just de. Det måste finnas ork för det också.

3 kommentarer:

hanna drake sa...

svårt när orken tryter ja, och om du alltid tidigare blivit sjuk i samband när du börjat träna så kanske det finns mest negativa tankar kring träningen. försök börja med promenader, nu genast du kommer ur jobb. tjugo minuter o sen soffan. asics har grymt fina springjackor som piggar upp en, dock rätt dyra också..
promenera varje dag 1 v. sen börja jogga lite lätt istället. varje dag nånting. men börja smått, så varje framsteg e roligt.

Sofia Troberg sa...

Jo, nå min orkeslöshet har nog bara suttit i i några veckor, före de så sprang jag nästan varje dag mellan 6-10 kilometer. Men jo, bara att gå ut å gå brukar göra en mer motiverad. Tråkigt också då man sprungit på alla ställen runt om där jag bor så många gånger så man ser inget nytt nångång. Men tack för tipsen :)

hanna drake sa...

ta med killen på vandring på nytt ställe! d tänkte vi göra nu på lördag. varm kaakao o kanelbullar med! =) men akta för björnen, här i Petalax har den nyss gått förbi.