fredag 20 december 2013

Nya äventyr

Idag var min sista dag på avdelningen jag har jobbat på i höst. Jättesynd tycker jag. Har verkligen trivts super och kommer att sakna både kollegor och barn enormt. Efter jullovet börjar nya äventyr med nya människor, både vuxna och små. Kommer säkert att bli riktigt bra det också!

Att tvingas säga adjö är en av de nackdelar som tillkommer då man arbetar med barn. Det är lika jobbigt varje gång.

Senaste veckorna har varit fullspäckade med slutarbetsskrivning, julbestyr och jobb. Har inte haft tid för så mycket annat. Helgerna har också varit fulla av program, men även lite roligheter har jag lyckats klämma in. Lite fest och lite mys! I morgon skall vi äntligen få träffa Mia och Markus igen. De har varit borta alldeles för länge tycker jag.

Ikväll har vi tagit det lugnt och haft frågesports-kväll. Vi har sett på "vem vet mest och "på spåret", missade tyvärr postkodsmiljonären då vi tvingades gå till butiken för att köpa dipp till chipsen. Vi har också ätit rökt kalkon (beställde 2kg) och mögelostar. Till det så provsmakade vi Kristians nya fina whiskey och nåt glas vitt.

Min önskelista innehåller just nu är inte alls materiella ting utan upplevelser och erfarenheter! Jag längtar till att få resa. Jag längtar efter att få testa mina nya snowboardskor och lära mig åka bräda ännu bättre. Jag längtar efter sommaren och vår planerade resa till Norge. Vi planerar att bila rätt genom hela Norge, uppifrån ner eller nerifrån upp. Jag vill besöka Lofoten. Ni som gjort det eller planerar göra det, berätta gärna om era upplevelser och jag tar gärna emot tips om ställen att besöka!

Ok. Lite ljög jag. Jag är nog lite exited över min och Kristians julklapp vi beställt åt oss själva och över mina 3 jackor jag beställde hem för några dagar sedan... hehe!

Jag i somras på våran motorcykel trip.  (På tågstationen i Berlin)  

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag och Christian funderar också på att bila i Norge! Men int längs hela kusten tror jag :)

Sofia Troberg sa...

Najs! Nu i sommar eller? Norge är ett så fint land! :D