tisdag 5 november 2013

November funderingar

Igår beställde jag äntligen tid till frissan. Jag är en liten fegis när det kommer till att ändra på mitt hår. Men nästa måndag skall jag få nytt fint hösthår. Det skall både luggas och färgas. 

Jag vill fortfarande åka till Ikea och handla lite vinter och jul mys. I år skall lägenheten se ut som ett winter wonderland. Nu börjar årstiden då jag köper så många ljus så lägenheten svämmar över. 

Idag har det varit ett riktigt exemplariskt november väder där ute. Ösregn och mörkt hela dagen. På jobbet har vi hoppat i vattenpölar och bakat bullar. Hur mysigt som helst. Att köra hem i 5:ans trafik i ösregnet var dock ingen hit. Sikten var inte den bästa om man säger så. 

En våg av kreativitet har sköljt över mig igen, just nu skulle jag helst av allt vilja skippa alla måsten och bara måla, rita, inreda, shoppa och pyssla. Synd att man har så mycket annat att göra just nu så det är svårt att hinna prioritera sådant. 

Jag är riktigt res sugen också. Har suttit och googlat bilder på från Norge idag. Oj hjälp vad jag skulle vilja besöka Lofoten. Alltså det ser ju ut som ett såndär magiskt land man bara ser på film. Hoppas hoppas att jag har tid och pengar att åka till Norge nästa sommar. Då skall jag hyra en cykel och bo på den hela vistelsen. 

Förrförra natten hade jag en riktig tonårs dröm. På något sätt hade jag lyckats få Johnny Depp att falla för min ofantliga charm. (ehm..) Han skulle just kyssa mig när jag kläcker ur mig: "Nej tack, jag har pojkvän". Alltså hur dum är man? Kristian skall nog vara jäkligt glad att han har en sådan hängiven flickvän som inte ens i drömmarnas land kan pussas lite med en snygg filmstjärna. Needless to say att jag var sur på Kristian hela dagen.

    
Här är resultatet av att trycka in macro objektivet i en hög torkat gräs med dagg på. 

Inga kommentarer: