måndag 25 november 2013

Bubbla

Hej hopp från sjuksoffan! Idag har jag varit sjuk i exakt en vecka. För andra är det kanske inte så lång tid, men jag håller på att bli galen. Jag är så rastlös. Kan inte göra något som kräver koncentration heller eftersom jag hör mina egna hjärtslag i öronen och har dödstinnitus, HELA TIDEN.

Ifall någon råkar vara expert på öroninflammation, dela gärna med er om vad man kan göra för att få bort trycket, locket och alla tjut å pip å ihållande ljud.

Jag hör seriöst ingenting, jag hör inte då någon pratar sakta eller då telefonen ringer. Det är så obehagligt. Jag måste ha tv:n på så högt att Kristian får sjukt i öronen för att jag skall höra något alls.

De brukar ju säga att när ett sinne är nedsatt så förstärks de andra. Men i mitt fall tycker jag även de andra har domnat bort. Luktsinnet och smaksinnet är riktigt dåliga. Fastän jag inte är alls lika förkyld som för någon dag sedan. Äh, kort sagt så känns det som att jag lever inne i någon slags bubbla.

Är ännu sjukskriven i morgon. Håller alla mina fingrar och tår korsade för att jag skall vara frisk på onsdagen och äntligen få fara tillbaka till jobbet. Saknar ju mina kollegor och barn! Jag vill ju börja julpyssla.


Jag vill inte ligga hemma en vacker dag som denna. Jag vill ut och fotografera och njuta av det fina vädret. Men icke. Så här som på bilden, så trivs jag som bäst. Bilden är tagen på vår utflykt till saltkaret för några veckor sedan.

Inga kommentarer: