tisdag 26 januari 2010

Massor och lite till

- Jag har flyttat nu, med min hemkomna soldat! Det har ännu inte gått in i min hjärna att han verkligen inte skall tillbaka till militären mera...men det skall han inte. Här i våran lägenhet är allt ännu en enda röra! ett rum skall ännu tapetseras och vi har ännu inte hyllor att lägga allt på förrän vi har varit på vår IKEA trip i Februari :D Men köket och wc är i skick iallfall (; Hurra

- Vi har skaffat en liten pälsboll till hamster. Den heter hamilton :) Vi tyckte det var perfekt för oss eftersom fiskar är nog ganska tråkiga (och herregud så dyra akvarier är!?), och vi får inte ha nåt större djur i lägenheten.
Dessutom är den lugn,tjock,och enormt söt, och för inte så mycket oväsen.

- Jag har magsjuka, och har haft det sedan fredagskvällen. Och den verkar inte vilja gå över i första taget! Har gått i vågor nu varje dag, Igår trodde jag att jag var frisk och åt på kvällen, och idag är det dåligt igen. BLÄ!

- Tidigt i morse så vaknade vi av att det small i hela rummet, jag blev skiträdd och kollade ut genom fönstet, och gissa vad som står där? En jävla gubbe på en jävla kran, på 3dje våningen! Han hackar is från vårat "fönsterbre". Fyfan gör de helst på dagen så man inte behöver bli ihjälskrämd mitt i natten. Värsta är att vi har ännu inga gardiner i sovrummet (pga. att vi ska tapetser om)! Tänk om jag skulle ha sovit naken? huuuuuuu, dum gubbe.

- Jag börjar tröttna på windows Vista nu! Man kan ju inte göra nåt utan att de skall genomgå 570 olika säkerhetskontroller och grejjer och aaaahhhhhh! Går inte ens att spela Commander Keen4 (mitt favvospel som barn) på den! RÖV-VISTA! Haha.

- Di har lovat mera snö till Vasa nu! Visst kul med mera snö, men herregud de kommer ju aldrig att smälta bort? De kommer att vara snö ännu på midsommar om det fortsätter i denhär stilen :D

- Nu skall jag faktiskt vara så underbart nördig att jag skall spela dataspel och lösa korsord hela dagen! DE E BRA FÖR MAGEN ^^

3 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Jag drog en djup suck när ja läste om ditt Commander Keen4 spel... snälla Sofia... spela nu ens Theme Park World eller Rollercoaster eller nåt sånt iställe, de e mycke mer givande!! xD

Anonym sa...

jag tycker om fiskar.

Sofia Troberg sa...

Hahahahaha :D malin din nörd ! men rollercoaster 2 e ju skitbra ;DD

Mia, JEPP :D