söndag 10 januari 2010

Vinterväder!

Söndag idag, och vädret där ute är helt underbart :) Aldrig att Vasa har varit såhär vackert!
Halvmeter snö och alla träd är fulla med snö och iskristaller. Lite som i alla sagor man hörde som barn. Men allting vackert så kräver oftast massor av jobb och slit också (; Aj vad armarna är sjuka efter att ha buffat ner en halvmeter packad snö från gårdshäckarna, och efter att ha skottat gården hundratjugofem gånger per vecka (; (okej, där överdrev jag ganska massor, men iallafall )
Igår föråt jag mej på Brie ost, helt i onödan :( och nu kan jag inte äta det mera, för jag har mått illa hela natten. DUKTIGT SOFIA :D
Kristian kommer hem redan ikväll :) så idag får vi ta itu med vårat största flyttningsprojekt... mina kläder :D Haha! har redan gått igenom det värsta stadiet, när jag måste ge upp en del av kläderna som jag faktiskt inte använder :( buhu.
Nu fick jag en gigantisk nys-attack, nyser på fullt och näsan stockade igen ! Hoppas jag inte håller på att bli sjuk :S För det känns lite så nu! Nåja, får hålla tummarna för att jag hålls frisk. All brie-ost kanske tog kål på mitt immunförsvar ;) haha.
Idag är vi bjudna på middag hos mommo och moffa! skall bli jättegott. Tror att jag skulle ha blivit mördad av min mamma om jag farit ut igår kväll, för förra gången hela släkten var här och åt, så låg jag i mördar krapula hela dagen och hela kvällen ! jagvet, jag skäms, men va kan man göra? Int fara ut på juldagen? Nä just de :D
Konstaterade nog igår att jag är för klen för att fara ut två dagar irad nuförtiden? förr gick det ju hur bra som helst? Undrar vad det beror på?

1 kommentar:

Anonym sa...

köttbullor är goda