måndag 12 oktober 2015

Tankar kring hösten

Plötsligt har vi frostnätter och norrsken. Vart tog sommaren vägen? Minns vi värmen i september? Ibland glömmer man bort att vi faktiskt har 4 årstider som alla har sin charm. Ibland kommer jag på mig själv med att önska jag var någon annanstans, i något annat land där det är varmt och skönt året runt. Igår när vi körde hem i mörkret kom det en riktig medelhavsinspirerad låt på radion och jag slöt ögonen och for iväg till varma sommarnätter vid medelhavet med paella och lampor och dansande människor. Jag kände doften, värmen, allting. Sen kom jag att tänka på doften av frost, hösten, våren, skogen, knarret av vinterskor på iskall snö och ljudet av absolut ingenting en vinternatt. Tänk om alla de intrycken, minnena och erfarenheterna inte fanns? 

Nu idag är jag på väg till Villan, mitt absolut favoritställe på hela jorden. Jag har tagit 2 dagar ledigt nu på höstlovet för att njuta lite extra. Dimman är så tjock där ute så får se om vi alls hittar dit. Här kommer några bilder från lördagen då hela världen stod stilla en stund medan vi fiskade. Sen brast helvetet löst då vi båda fastnade i bottnen med våra drag. Pissigt ;)





 Två frusna solrosor fick också komma med. 

Ha ett bra höstlov! Njut av årstiden. 

Inga kommentarer: