måndag 12 oktober 2015

Höstlov på villan

Jag har spenderat min lediga måndag på villan. Ibland klarar man av att klämma in massa skoj på en och samma dag. På villan skall man ju bara göra villa-saker så idag var skojet att gå i skogen, äta skärimat och fiska. På förmiddagen gick jag och mamma i skogen och letade efter trattkantareller. Med oss hade vi finaste valpen Bella. Vi hittade inte så mycket svamp men det är ljuvligt att gå i skogen iallafall. Kristian kom till villan efter jobbet och vi rodde ut i blåsten för att fiska. Jag tog inte med kameran i båten men jag fick en liten liten gädda. Hurra! 

Idag har vi som sagt ätit riktig skärimat och husmanskost. Till lunch åt vi ärtsoppa med karelsk pirog och ägg (hur mera finskt kan de bli liksom?) och till middag åt vi köttbullar, potatismos och brunsås. Perfekt med mammas mat! 

Innan vi åkte hem hann vi också mysa i soffan lite. Tände några ljus och tog ett glas rödvin. Hur mysigt som helst. Bella myser ju då på sitt eget sätt...dvs. biter sönder allt hon hittar inklusive mina yllesockor, händer, fötter, fejs....whatever. Bella does not care.







Inga kommentarer: