lördag 7 februari 2015

Bildbomb

Bloggen har trots mina egna löften inte varit en prioritet här på sistone. Ni vet, jag har levt livet istället för att dokumentera det på datorn. Ehum..

Här kommer bilder från telefonen eftersom jag vaknade en sån här omänsklig tid denna lördagsmorgon och kände för att blogga med orkar inte stiga upp och hämta datorn.

Min mästerkock lagade thaiwok åt mig igår.
Första dagen med vårkänslor. Värmande sol och fågelkvitter.
Lite klott.
Två söta som jag var på promenad med häromdagen. 
Vi har skidat.
Extremt smidiga är vi ju i spåren.
Äntligen fick vi lite snö.
Roadtrip till Helsingfors.
Fina släktingar bjöd på fin inflyttningfest med otroligt god mat och dryck. Tusen tack!
Gick på stan i Helsingfors. Åt jättegod wok.
Vackert väder i sunnanvik.
En annan vacker kväll.
Vi har skrinnat på jobbet. Jag fick inte vara med i ishockey för jag var för bra...enough said.
Sunnanvik.
Jag och fina Malin på omalleys.
Ett till av min mästerkocks mästerverk. 
En selfie.
Vi har druckit massa smoothies.
Och promenerat i skog och mark
Och blivit faddrar åt denna söta lilla flicka.
Jag har ritat en skidande gubbe till ett skiddiagram på jobbet.
Vi har skidat på jobbet också. Vackra ställen.

Det har varit slaskväder.
Duktiga älskling blev färdig ingenjör! 
Jag och mamma har varit till ritz
Och sett på the heartbeat band.
Och vi har firat ett huippu nyår och en huippu julafton. Här är årets julkort jag och kristian  pysslade ihop.

2 kommentarer:

Min Naturliga Sida sa...

Oj där fick du med en bra sammanfattning på början av nya året ! Och jättefina bilder !
Kram
Mamma

Anonym sa...


Har saknat dina blogginlägg men nu fick vi ju med råge. Härlig
innehållsrik bildbomb, fina bilder
och teckningar. Men jag tror nog att
din skidgubbe är en gumma.
Kram, mommo