lördag 27 september 2014

September

September är snart slut. seriöst vart tog tiden vägen? Vi har hunnit med lite allt möjligt. Bland annat var vi förra helgen på spontan roadtrip med Lars och hans nya bil till vuokatti i östra finland. Där var det fint och mycket mer höstigt än här. Denna vecka har jag blivit förkyld. Jag som trodde jag skulle slippa höstflunssan, men icke. Den är inte lika grym som förra året iallafall. Peppar peppar.

På jobbet pysslar vi mycket just nu och det är sååå kul med höstpyssel. Svampar och bär och höstfärger. Det är en underbar sak med att jobba på dagis. Man glömmer inte bort årstider och högtider som annars vi vimsiga vuxna människor har en tendens att stressa förbi.

Oj jag har så mycket fina bilder från systemkameran jag vill fixa till och lägga upp. Jag skulle behöva en ny blogg bara för dem. Haha! Nån dag skall jag ta mig i kragen och börja redigera :D

Inga kommentarer: