torsdag 27 september 2012

Broiler med sockerärter och lufttorkad skinka.

Idag kände jag för att lyxa till middagen lite extra då jag var ensam hemma! Så jag lagade en rätt med broiler,sockerärter,lufttorkad skinka, hollandaisesås och lite pesto. 




Detta behöver du: (till 2 pers typ) 

4st broiler filébitar
1 paket lufttorkad skinka (eller parmaskinka)
sockerärts skidor (använde jag) eller sparris eller gröna bönor (Haricots verts)
Grön pesto
Hollandeisesås på påse (eller självlagad) 
svartpeppar
Citronolivolja (eller vanlig olivolja med en skvätt citronsaft) 
socker
Salt 
Smör (till såsen)

Så här gör du: 
Stek broilerfilé bitarna i lite olja och jag kryddade endast med svartpeppar och salt. Koka bara upp ärterna riktigt snabbt i vatten med salt, socker och citronolivoljan. (De skall inte bli för mjuka) Hur man lagar såsen så beskrivs det på förpackningen om du är lat som mig och lagar pås-sås. 

Jag lade ärtorna underst sedan broilerbit med pesto på och inrullad i två bitar lufttorkad skinka. Sedan lade jag såsen ovanpå och en kvist basilika från min kryddkruka bara för syns skull. 

2 kommentarer:

Daniel sa...

namnam... när sku vi ta hande middagen? :D

Sofia Troberg sa...

Måst ju ha middag nångång då alla e på plats :D Har nog sparat dessertvinet tills de :)