måndag 22 februari 2010

IKEA

Har så helvetes sjukt i nacken! Troligen nackspärr eller inflammerad muskel igen! Prima skinka.
men jag har nåt kul att berätta också. I helgen körde jag,mamma,mia och Kristian ner till Helsingfors ! Mia var passligt nog i vasa och skulle hem till hesa så hon kom med oss på samma gång då :D roligt.
Första natten spenderades hos mina kusiner som bjöd på god mat och vin! Sedan nästa dag tömde vi halva IKEA :D De sved som fan i plånboken, men nu har vi jättesnygga möbler och grejjer att inreda vår lägenhet med.
Sedan blev det helt grym snöstorm, men trots det så drog jag och mia och ciila en förfest hos dem och sedan ut på krog i snöovädret :D Hade riktigt roligt! Krogen hette ruma och var väldigt speciell med sina stora drinkar i hinkar och plastpottor och grejs ;) haha! kul
Sedan nästa morgon var det dags att åka hem :( synd att helger inte är längre än de är, skulle gärna ha stannat längre. Det krävdes mod och talang av Kristian att köra hem i översnöade vägar och hård vind, men en hel kärra fullpackad med tunga lådor :D Men vi klarade oss riktigt bra (trots att jag var halvkrabbis?!)
Sedan stannade vi och pausade vid Ideapark, slutade förstås med tvåtimmars shopping. Jag köpte en ny väska eftersom jag har lyckats med att laga sönder båda mina användbara väskor på en vecka ;) Sedan så köpte jag också en klänning som jag kanske inte behövde, meeen den va så fin, och en välbehövlig jacka!

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

ååååh va ni e fina! saknar eeeer! och superfin fläta har du i håret också, den får du lära mej hu man gör sen i sommar, ok? ;D

Sofia Troberg sa...

hihi :D jepps! det är nog enkelt att göra en sån :D lite övning bara (; <3