söndag 12 april 2015

The snake

Idag har vi sågat ner träd, burit stubbar, radat stubbar, slitit och dragit och kämpat. Slog garanterat gårdagens gympass. Idag har det också varit riktigt varmt. Så skönt med lite vårvärme. Jag såg årets första fjäril och hörde årets första humla. Jag såg massvis med måsar, svanar och till och med en örn. MEN häftigaste idag (ännu coolare än alla insekter och fåglar jag just räknade upp :D ) var ormen som låg och solade sig på en sten.

Ni flesta tycker säkert jag är en av planetens mest korkade människor som inte högg ihjäl fanskapet direkt. Ärligt talat så letade jag efter en orm. Jag tycker de är så sjukt fina och det är så sällan jag har fått se en orm så nära. Visst förstår jag att folk är rädda men seriöst sku någon komma och trampa på mig då jag ligger och solar eller sover så nog fan sku jag också bita den jäkeln i foten. Haha, nämen klart jag också har respekt för dem och jag förstår de som har barn och hundar som löper risk att bli bitna.

Själv har jag önskat att få se en riktigt nära och dessutom råkat ha med kameran. Idag lyckades jag med båda två. Hurra! Den ville inte röra på sig mycket och den var inte på bästa fotostället precis men några foton fick jag. Till slut försvann in under stenen den låg på då vi petade på den med en käpp. En 3 meter lång käpp då alltså. Kristian är livrädd för ormar. Han är grymt stolt för att ha vågat peta på en med en käpp.










Jag avslutar med en söt fluffig liten tipu som plåster på såren.

3 kommentarer:

Min Naturliga Sida sa...

Läskigt fina bilder,tur att de va en snäll en på slutet ! Härligt med vår !
h,
Mamma

www.carloine.blogspot.com sa...

Ja fyyyyy va modig du va! Men snygga bilder blev det! :)

Anonym sa...


Oj sakran, sa moffa. Jag hoppade bakåt och sprang iväg. Ormar är inte favoriter, en tre meters käpp skulle inte räcka. Kristian var ju modig. Men du Sofia, vilka fina bilder, men akta dej för gaddarna.
Idag är det inget orm- eller människoväder.
Kram från mommo